Archiwum: Marzec 2011

Komentujemy: „Biuro na własny rachunek” WŁASNY BIZNES: FRANCHISING nr 2 (72) luty 2011-03-29

W lutowym numerze czasopisma „Własny Biznes: Franchising” pojawił się artykuł Joanny Sopyło dotyczący otwierania biura rachunkowego. Niewątpliwie lektura warta polecenia, szczególnie z uwagi na zawarte w niej wypowiedzi ekspertów i wskazówki dotyczące prawnych aspektów zakładania tego typu działalności. W pełni zgadzam się z opinią, że otwieranie biura bez przynajmniej kilku klientów na wstępie to karkołomne przedsięwzięcie. Nie ulega również dyskusji problem ogromnej konkurencji na rynku usług księgowych. Z informacji przytaczanych w tekście wynika jasno, że rynek księgowy odznacza się wyjątkowo niskimi barierami wejścia, przez co jest bardzo rozdrobniony i nasycony. Jednakże mimo iż stosunkowo łatwo i niedrogo jest otworzyć biuro rachunkowe, znacznie trudniej przyjdzie nam odnieść spektakularny sukces w tym biznesie. Dowodem na to może być fakt, że na polskimCzytaj dalej…


Wybór biura rachunkowego

Niezawodnym kompasem w poszukiwaniach biura rachunkowego, któremu powierzymy nasze cenne księgi jest polecenie przez znajomych. Co jednak robić w sytuacji, gdy nikt z naszego otoczenia nie może doradzić nam w tej kwestii? Odpowiedź na to pytanie jest dość złożona. O jakości usług świadczonych przez dane biuro możemy wnioskować z szeregu przesłanek. Warto poświęcić trochę czasu na ich analizę, aby zaoszczędzić sobie rozczarowań, kłopotów i, rzecz jasna, pieniędzy. Cena Cena usług nieprzypadkowo pojawia się jako pierwsze kryterium. To ona najczęściej decyduje o naszym ostatecznym wyborze. Oczywiście dla przedsiębiorcy istotne jest aby była jak najniższa. Biura wiedząc o tym często oferują absurdalnie wręcz niskie stawki, by przyciągnąć klientów. Za zaniżonym wynagrodzeniem biura kryje się jednak szereg konsekwencji, o których podpisując umowę dowiemyCzytaj dalej…